Café Blåkulla

Här hittar du information om vår Café-verksamhet


Från och med vintern 2022 använder vi oss av Boka Direkt för att administrera Cafépassen. Du kommer få ett mejl när du bokar och även ett påminnelsemejl med koder till nyckelskåpet, med nyckel och larmtagg, 2 dagar innan. Har du inte fått ngt mejl kolla först skräpkorgen innan du kontaktar oss.

I Caféet finns en pärm med utförligare instruktioner. Vid gallergrinden, bredvid nyckelskåpet finns intruktioner om larmet.

Man har minst 2 halvpass eller ett helpass per termin. Du har möjlighet boka dina egna datum fram till terminen börjar, därefter fördelas passen. För att vara säker på få halvpass bör du boka själv.

Får du problem med att boka, mejla cafégruppen så får du hjälp. Skriv namn, telefonnr, mejladress och vilka dagar som önskar samt typ av pass (öppning/stängning)

Prislista

Kaffe/Te

Påtår ingår

20kr

Varm Choklad


15 kr

Läsk


15 kr

Vatten/Festis

10 kr

Toast 

ost & ost/skinka

15 kr

Billy Pizza / Gorby Pirog

Original & vegetarisk

20 kr

Delicato/Hembakt 

Utbud kan variera

10 kr

Varmkorv

Serveras helger och under aktiviteter

15 kr

Har du frågor angående Café Blåkulla, saknar något i vårt sortiment eller upptäcker något behöver fyllas på när du bemannar så skicka oss ett meddelande via mejl
//Café Gruppen

  • Frågor & Svar 

  • Vem äger och driver Café Blåkulla?
    - Det är föreningen (dvs du som medlem) som äger klubbhuset och därmed driver Caféet. Driften sköts helt på ideell basis av medlemmarna i föreningen. Det är inte enbart av ekonomiska skäl (anställd personal är dyrt) utan även för att få en bättre klubbkänsla.
  • Varför ska jag som medlem stå i Caféet / sköta städning av klubbhuset?
    -HBRF är en ideell förening, för att driva en ideell förening krävs viss insats av samtliga medlemmar.
    Föreningen och styrelsen har lagt ner både tid (år) och pengar för att öka trivsel och funktion på anläggningen. Då känns det dumt att det inte ska kunna vara öppet alla dagar i veckan.
    Att ta in anställd personal skulle troligtvis kräva höjda avgifter för att få verksamheten gå runt.
  • Vart går pengarna som kommer in från Café-försäljningen?
    -Det överskott som blir från Caféet går till att sponsra ungdomsverksamheten samt till driften av klubbhuset.
    Om man bortser från terminsavgiften (där hela summan går oavkortat till att köpa tjänsten från ridskolan) så är Caféet klubbens tredje största inkomstkälla. Därför är det så viktigt ha öppet måndag-lördag.
  • Vem har bestämt hur Caféet ska bemannas och städningen skötas?
    -Beslut om att juniorer (eg dess målsman) ska bemanna caféet och seniorer sköta städningen togs på årsmötet februari 2015 efter att styrelsen lämnat in en proposition. Beslutet togs enhälligt av samtliga deltagare på mötet

Hoppas det här har besvarat dina funderingar. Har du några andra frågor så mejla cafe@hbrf.nu

Mvh Styrelsen
Haningebygdens Ryttarförening